tirsdag 21. april 2009

Kontraster

Jeg blir i god stemning av å høre på Edith Piaf. Før likte jeg overhodet ikke å høre på henne, men nå nyter jeg det i lange åndedrett og rødvinshunger. Merkelig hvordan ting forandrer seg med tiden.

NRK melder om økende skogbrannsfare for tida, noe jeg selvsagt er opptatt av. Skogbrann er for pyser. Nå er jeg ikke så veldig redd for skogbrann her i området akkurat. I og med at det er rundt en halvmeter med snø enda og at det fremdeles laver ned ser jeg ikke at risikoen for skogbrann er så ekstremt høy i Tromsø. Derimot venter jeg på varme og sommer. Det er på denne tiden av året at jeg stusser på hvorfor i helvete jeg egentlig flytta nordover og ikke østover eller sørover. 

Bildet over er tatt hjemme, altså der jeg kommer fra, sånn ca. midt på sommeren en gang. Kjenner det sliter litt i meg når jeg hører at det er begynt å bli grønt og fint hjemme mens det fremdeles er snøhelvete her. 

Jeg driver fremdeles å fundere på å noe mer bloggaktig å skrive... det kommer vel etterhvert. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar