onsdag 20. mai 2009

Beam me up, Scotty

Nå som både gledesrusen og alkoholen begynner å bli filtrert helt ut av systemet er det vel på tide med nok et lite innlegg her. For vel ei uke sida så jeg Star Trek XI på kino. Jeg er, og vil alltid være, en ihuga sci-fi fan. Favorittserien min er Babylon 5 med Star Trek på en god andreplass. 


Tidvis skulle jeg gjerne ønske at jeg var tilstede om noen hundre år når vi forhåpentligvis har kommet på det nivået med teknologi at vi faktisk kan reise rundt i verdensrommet og leke oss. Så sant vi ikke presterer å utslette oss selv selvsagt! Men med mindre det skjer noen tekniske vidunder uten sidestykke innen jeg sier takk for meg blir vel aldri drømmen om en tur til verdensrommet oppfylt for min del. Men det er jo lov å håpe! Det hadde ikke gjort meg noe å tilbringe noen år på et skip på nivå med Star Trek's Enterprise eller noe der omkring. Ønsketenkning, I know!

Filmen jeg så nå er den nyeste filmen i Star Trek universet og der var det fart og spenning fra begynnelse til slutt. Jeg håper de kommer med videre historier og filmer basert på det de nå har laga. Spesielt siden de har gått litt tilbake i tid sånn og ikke alt bare løses umiddelbart fordi at de har en knapp for det som det ofte blir til. Men også fordi de klarte å få til en god humor i filmen, både i dialogen og i handlingen. Det ble ikke så... glattbarbert... som slike filmer ofte blir. Da blir det fort kjedelig og "har sett det før" faktoren stiger ganske fort. 

Nå skal jeg ikke gå i detalj og brette ut historien i det evige. Både fordi jeg ikke gidder å skrive så mye, men også fordi det kan hende at noen som leser ikke vil ha hele historien servert før de evt. ser filmen selv. Riktignok vet jeg jo ikke om noen i det hele tatt leser denne bloggen da, men likevel. 

Det jeg derimot ikke skal la være å skrive noe om er at jeg simpelthen elska grafikken de har brukt i filmen. Og at de har vært flinke til å velge ut de riktige skuespillerene. Hovedpersonen selv er jo riktig å hyggelig å se på og han gjør en god jobb! 


Jeg gir filmen terningkast 5. Og skal få tak i den på DVD eller på BluRay når den bare blir lansert på markedet. Forhåpentligvis før sommeren er over.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar