onsdag 6. januar 2010

Klar, ferdig, gå!

Såvidt jeg klarer å tyde ut av kalenderen har vi kommet 6 dager inn i 2010, dette nye tiåret. I følge enkelte dommedagsmennesker har vi i underkant av 3 år igjen før verden skal gå under. Hvorfor? Jo, Mayafolket sin kalender tar slutt ca. 12 desember 2012. Enkelte dommedagsfolk mener derfor at da er det teppefall, the fat lady sings, og verden går under i fyr og flamme. Enkelte andre -resten av menneskeheten- derimot tar livet med ro og konkluderer med at da begynner vel kalenderen kanskje på nytt? Stakkars dommedagsfolka om de tar feil, så skuffa de blir da.

Jeg er faktisk optimistisk innstilt til 2010, 2009 ble jo tross alt et oppløftende år totalt sett. Det sa jeg noe om i forrige notat her. Og hovedoverskriftene som jeg så langt har oversikt på for 2010 er jo rimelig positive for min del i alle fall.

Nyttårsfeiringa var sånn sett en veldig god start. Det ble spist og drukket behørig og vi fikk se masse fint fyrverkeri. Selv om stjerneskuddene jeg kjøpte var en stor skuffelse. Å se korken på ei champagneflaske stikke av var mer underholdende. Det var rett og slett stjerneskudd uten stjerner. SKUFFA! Jeg kjøper ikke der til neste nyttårsfeiring i alle fall.

Fram til mandag har jeg fremdeles juleferie. Det er igrunnen helt greit, men jeg kjenner at det snart er på tide at jeg får gjøre noe igjen. Det formelig klør i fingrene etter å få jobbe igjen snart. Konklusjon? Det er ikke sunt å la meg ha fri for lenge. Jeg får abstinenser! For all del, jeg elsker jo å ha fri også! Men litt kjedelig i lengda så lenge det er 800 minusgrader ute.

Når det gjelder bloggen min har jeg ingen planer om å legge den ned, jeg vil bruke den sånn som jeg har gjort frem til nå. Det har jo riktignok vært litt lite oppdateringer i høst, men jeg skal prøve å skjerpe meg. :-)

Jeg presterte vel å love et bilde eller to til bloggen min i forrige notat... jeg tok mange bilder den kvelden. Men få som gjør seg på nettet. Så jeg legger ut kun ett bilde av meg selv fra den festen. Og det får strengt tatt holde. ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar