torsdag 31. desember 2009

Happy New Year, Ms. Sophie!

Det er bare noen timer igjen av 2009 nå. Jeg er tilbake i Tromsø igjen og akkurat nå sitter jeg og lader opp til nyttårsmiddag og fest sammen med gode venner. Denne kvelden har blitt en åreviss tradisjon som vi holder godt på. Så i kveld vanker det noen tonn med god mat og uhorvelig med rødvin, champagne og annet godt å drikke. Kort sagt; jeg gleder meg!


En annen ting jeg liker å gjøre på nyttårsaften, for min egen del, er å oppsummere året som er gått og finne ut om jeg er fornøyd med tingenes tilstand eller ikke. Hittill har jeg alltid gjort det uten å skrive noe om det, men kanskje jeg skal ta noen highlights? Bildet under her er forøvrig tatt i dag rundt kl. 12. Mørketida er oppskrytt!


For et år siden jobbet jeg fremdeles på sengepost, men var på tampen av jobbinga der siden jeg skulle begynne på videreutdanning i intensivsykepleie. Noe som var, og er, drømmen min karrieremessig. De av dere som kjenner meg aller best vet hvordan jeg hadde det på den tida på jobb. Alt var ikke like rosenrødt lenger i min verden og jeg har vel funnet ut at jeg var ganske nær å bli sykemeldt i lengre tid om jeg ikke hadde endra kurs jobbmessig.

Nå derimot har jeg det veldig bra, gnisten min er tilbake og jeg storkoser meg atter engang på jobb. Det er dette jeg ser på som sykepleie slik jeg vil jobbe i alle fall. Noe også kroppen min forsåvidt har sagt seg enig i. Borte er migrenene mine. De har gått fra å være 3-4 i uka til omtrent ingenting. Kanskje 1-2 i løpet av 3 måneder. En smule forskjell vil jeg si. Også har jeg lagt på meg 10 kilo siste året.

Det høres mye ut med 10 kilo, men jeg har hatt godt av det. Jeg var nok litt for tynn i utgangspunktet, så noen kilo ekstra gjør meg i utgangspunktet ikke så mye. Det er vel heller verre med homo-idealet, men det får nå så være. Så lenge jeg trives er jeg fornøyd. :-)

Kort sagt er livet mitt bedre enn det var for ett år siden. Mye bedre! Jeg har blitt kjent med mange nye personer via videreutdanningen min og via LLH-arbeidet mitt.

Også har jeg jo Timo da. Lille pusekatten min som jeg fikk i fjor høst. Han begynner å bli stor pus nå og får en stadig sterkere personlighet. Og stadig kvassere klør selv om han prøver å ikke klore på meg så alt for ofte. :-)


Så er jeg da fremdeles singel... ikke at jeg har jakta så fælt på Mr. Right heller. Jeg har det med å bli for oppslukt i jobb og studier, noe som også gjenspeiler seg på både eksamener og på praksisevalueringer. Men en mann har jeg altså ikke fått meg. Det hadde jo helt klart vært koselig, men jeg vet ærlig talt ikke om jeg er klar for det enda. Dog, det er vel når man minst venter det at det kommer en mann i skinnende rustning osv? Den som venter får se...

Hmmm.... ble litt mer skriverier enn jeg hadde tenkt, men det får nå så være. Enkelte ting er veldig fint å kunne sette ord på av og til synes jeg. :-) Alt i alt, et veldig godt år. Og neste år ser ut til å bli enda bedre akkurat nå i alle fall. Så sant Fru Fortuna ikke finner på noe annet spennende for meg da.

Så, til alle sammen som leser her:

GODT NYTT ÅR, HÅPER DET BLIR ET BRA ÅR FOR DERE ALLE SAMMEN!

P.S. Bilder fra kveldens begivenheter kommer neste år. ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar