torsdag 19. august 2010

"Men... jeg har jo en plan...!"

I går fikk jeg besøk av Ingebjørg og Arne. Ikke så rart i og med at de var invitert på middag, hvorpå jeg laga 2 store hjemmelaga pizzaer. Den ene satt fast(!) i stekeovnen og ville faen ikke ut engang når den var ferdigstekt. ... Jeg har 5 pizzastykker igjen. Needless to say så var vi ganske så mette alle sammen.

Jeg hadde også litt delvis skjulte hensikter med å invitere de. Nå som jeg endelig har mer tid, overskudd og tiltakslyst igjen etter studiene og alt sånt fant jeg nemlig ut at gjesterommet skulle ryddes. Frem til nå har det vikariert som roterom/bod og har sånn sett vært rimelig utilgjengelig. Så jeg rekviverte de til å hjelpe meg litt med å rydde og sortere litt der. Ikke så mye jobb.... egentlig.

Det var helt til Arne kom inn der. Han tok over etter å ha servert følgende replikk: "Jammen... du er jo homo! Jeg trodde alle homoer var sånne ryddehomoer som har det ryddig!" Hvorpå han rydda og romesterte og herja. Jeg ble rett og slett rævkjørt på rydding. Forsvaret mitt med "jeg hadde en plan for ryddinga" kom jeg ikke så fryktelig langt med. Det endte forsåvidt ganske bra. Gjesterommet og litt til ble rydda, fryseboksen min tømt for det lille som var der (det ble flytta til frysern under kjøleskapet) og slått av.

Konklusjon: jeg har gjesterom som kan overnattes på nå. Og jeg må ha en mann som liker å rydde hakket mer enn jeg gjør.

For ordens skyld; jeg liker å ha det ryddig rundt meg. Og har det ryddig ellers i leiligheta - eller - så ryddig som man kan ha det med en lett psykopatisk katt i hus. Men nå er det hakket ryddigere. Og det ser jo fint ut og jeg er strålende fornøyd.

Det var bare at planen min ikke gikk heeeeelt sånn jeg hadde tenkt. Men det var kanskje like greit? ;) Noen som vil komme på overnattingsbesøk på gjesterommet mitt nå?

4 kommentarer:

  1. vi kommer! ar du bilde av monsterpizzaen?

    SvarSlett
  2. Tamara: Ja, jeg har forsåvidt bilder av spising av pizzaen. Men de egner seg definitivt ikke for publisering på nettet... ;)

    SvarSlett
  3. Åja, rydde gjesterom kan dokker, men hjelpe mæ med et lite flyttelass nekte dokker plent! Uten en gang å ha sett det!! Æ e skitsur på dokker alle!! Stikk te helvette og spreng dokker!!!

    SvarSlett
  4. Goril, du får friste med monsterpizza neste gang...

    SvarSlett