torsdag 3. desember 2009

O' jul med din glede!


Bloggen min har blitt stillestående, og jeg har et snev dårlig samvittighet på grunn av det. Er så mye jeg gjerne skulle ha skrevet og fortalt om, men siste tida har vært eksepsjonelt travel og stressende. Heftig praksis, stor eksamensoppgave og flytting utgjør mer en nok til å slite meg ut. Jeg lover å skjerpe meg, men ikke før etter jul. :-)

Snakker om jula, det er ikke så veldig lenge igjen til jul nå. Bursdagen min, og samtidig 1. søndag i advent, suste forbi for noen få dager siden. Da slengte jeg opp et par adventsstjerner, advensstake og noen stilige stjernelyslenker her. Også klorte jeg fram igjen julemusikken min. Så nå har jeg det koselig her, og det passa fint med noen fridager. Det kom jo til og med litt snø sammen med adventstida.


Jeg har alltid, og kommer alltid, til å elske jula. Den er, og blir, magisk... og full av tradisjoner. Jeg for min del har laget meg en regel som sier at jeg får lov å begynne å pynte til jul på bursdagen min siden den er så nær 1. søndag i advent. En annen ting jeg må ha er sjokoladeadventskalender! Det er uendelig barnslig, men jeg må liksom ha det ellers blir det ikke jul!

Det er mange som visstnok handler til jul omtrent fra januar av når det gjelder julegaver. Selv foretrekker jeg nå å handle julegaver i desember. Spesielt om jeg har god tid og nekter å la meg stresse i det hele tatt, men bare tusle rundt i mitt eget tempo. Det blir ekstra moro når jeg da ser på alle de som omtrent løper omkapp til neste butikk for å få tak i alt de skal ha. :-)

Neste uke skal jeg og Darling bake lussekatter. Det er også en tradisjon jeg har... når jeg var liten var det sammen med mamma jeg bakte de, men siden mamma ikke er her så må jeg ty til bestevenninna! :-)

Selve jula handler for min del om masse god mat, slappe av, se barnslige filmer på tv, være med venner og familie, lese bøker... og bare egentlig ta livet med ro. Også selvsagt få julegaver! :-) Tradisjonen tro er det jeg som skal dele ut gavene i heimen.

Så, om du ikke har skjønt det, jeg gleder meg til jul!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar