mandag 26. oktober 2009

Houston - we have a GO for launch!

Nå er det skremmende få dager igjen til jeg skal flytte. Så langt ser det ut som om både logistikken og koreografien jeg har lagt opp til skal funke. Jeg har nesten følelsen av at det er sånn det må være å jobbe i NASA og ha ansvar får å slenge ei romferge opp i bane rundt jorda. Alle detaljer må stemme og alt må skje til nøyaktig rett tidspunkt og på nøyaktig rett måte.

Så jeg har et worddokument liggende som jeg har oversikt på hva som må gjøres og når det må gjøres. Også fargekoder jeg med rødt eller grønt alt etter om ting er gjort eller ikke. Grønt markerer utført/planlagt og rødt markerer nøkkeldatoer eller ting som ikke kan gjøres enda i påvente av et eller annet. Jeg har kun en "kode rød" akkurat nå i dokumentet, men det gjennomgår akkurat nå daglig revisjon.

Jeg har også begynt så smått å vaske ned leiligheta. I dag tok jeg for meg alle vindua som trengte en liten vask. Også har jeg handla inn de vaskemidler jeg trenger for å vaske ned resten. Jeg har en plan om å ta litt vasking etterhvert som jeg pakker ned også. På fredag skal flyttebilen hentes og lastes opp så godt som mulig. Så da skal jeg, etter planen, være helt klar til lørdag. Da er det bare å hente elskede vennene som skal hjelpe meg og lempe siste rest inn i bilen før det er take-off. Samtidig skal også folk komme og hente komfyr, kjøleskap, oppvaskmaskin, sofa og bord her. Hvorfor? Jo, jeg skal flytte inn i en nydelig leilighet som er møblert kjempefint! Skal legge ut bilder når jeg kommer i orden, kanskje noen fra selve flyttinga også. :-)

Det kommer forhåpentligvis til å ikke bli så alt for hektisk, så sant alt får lov til å gå etter planen min. Og det må det nesten, for på ettermiddagen på lørdag har jeg et annet - så langt hemmeligstempla - prosjekt på gang. :-)

Søndagen er tiltenkt nedvasking av den leiligheta jeg skal flytte ut av og til å pakke opp ting og tang i nye leiligheta.

På mandag skal jeg, i alle fall etter planen, få på plass internettlinje og kabeltv igjen. Men hvorvidt det faktisk skjer aner jeg ikke. Altså, jeg har bestilt det og alt sånn. Men man vet jo aldri med slike ting. Og hvorvidt Canal Digital i det hele tatt har gidda å gjøre noe med det er jeg høyst usikker på. Så det blir jo en spennende dag. Samtidig begynner jeg også på en hjemmeeksamen på mandag som skal skrives. Så det er også en av grunnene til at jeg er så avhengig av at alt går etter planen i helga i alle fall.

Så... akkurat nå er det... 5 dager igjen til jeg flytter!

Og nåde Kong Vinter om han kommer med sitt flyttelass før jeg har fått flytta nå! P.r. i dag meldes det på Yr.no at det burde være trygt, og det bør det også være!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar