tirsdag 22. september 2009

Sweet dreams darling...

Valgthrilleren gikk heldigvis riktig vei. De rødgrønne vant og dermed er vi sånn noenlunde på trygg grunn i 4 år til. Takk og lov! Sånn... politisk uttalelse komplett for denne gang!

Jeg tenkte å skrive om noe annet i dag nemlig. Og dette ''noe annet'' er denne gangen drømmer. Nærmere bestemt sånne man har når man sover. Jeg sover vel generelt litt urolig og opplever fra tid til annen å våkne både på kryss og tvers i senga. Det er jo i og for seg greit nok, jeg har ei stor seng så oddsen for at jeg ramler på gulvet er ikke så veldig stor. Også er jeg visst en notorisk dynestjeler... kanskje derfor jeg er singel? Jeg hater å fryse tross alt!

Bildet er Fuseli sin fremstilling av en marerittsdemon.

Det som derimot er mer interessant, eller creepy, er at jeg i perioder drømmer veldig aktivt. Og det er ikke sånne lyserosa hyggelige drømmer heller. Stort sett snakker vi groteske mareritt som ikke har noen som helst logikk. Det verste av alt er at jeg er delvis klar over at jeg drømmer, men jeg klarer ikke å bryte det og våkne. Eller så våkner jeg i drømmen, men ikke sånn ellers. Ikke noe hyggelig... det ender i så fall med at jeg våkner skikkelig sittende i senga.


Jeg har også lagt merke til at disse aktive drømmeperiodene henger sammen med hodepinene mine. Marerittene blir som regel levert noen dager før spikerpistolen i hodet går amok. Hvorfor det er sånn vet jeg ikke, men en eller annen sær sammenheng må det jo være tror jeg.

Hvorfor gidder jeg å skrive om dette? Tja... vet ikke? Kom ikke på noe bedre å skrive om i dag i alle fall. :-) Men jeg har flere tanker og idéer om bloggnotat som jeg vil skrive. Så det kommer etterhvert. Nå for tida er jeg så fokusert på praksis og studier at jeg nedprioriterer det meste ellers rundt meg.

Kanskje jeg skal prøve å gjøre bloggen min bittelitt interaktiv. Så her er noen av idéene jeg driver og koker på i heksegryta mi til bloggen. Hva med å legge inn en kommentar med hvilket alternativ som frister mer å høre om? Om ingen sier noe så er det selvsagt min egenrådige og diktatoriske stemme som bestemmer hva som dukker opp neste gang. Herlig ikke sant? :-)


Følgende er å velge mellom:

1. Filmomtale
2. Musikk
3. Fremoverblikk i mitt liv som homomann
4. Betrakninger om..... (legg inn forslag)
5. Dagsaktuelle nyheter i mitt liv

Vi blogges? :-)

1 kommentar: