onsdag 9. september 2009

Når mørket faller på og kulda setter inn...

Høsten har begynt å melde sin ankomst i det ganske land (ja, utenom Østlandet da). I Bremanger har det visstnok vært en skikkelig storm hjemme i går og i dag. Da får jeg skikkelig hjemlengsel for er det noe jeg elsker så er det skikkelig ruskevær. Her i Tromsø er bladene begynt å skifte farge. Imens har jeg plukka frem stearinlys, rødvinsflaska og kveldskos. Jeg har også vært og handla inn masse ny og deilig te.

Med høsten kommer jo også studiestarten igjen og den vanlige hverdagen etter å ha hatt litt ferie. Den vanlige hverdagen involverer også at jeg har begynt å svømme igjen. En hobby jeg har pusla litt med etter at jeg flytta til Tromsø. Jeg tåler ikke, og gidder heller ikke, å trene med vekter og sånt. Og jogge gidder jeg i alle fall ikke. Da ser jeg heller på tørkende maling. Så da ender man opp med å svømme.


Jeg og ei venninne er en 2-3 ganger for uka og slenger oss i vannet. Intensjonen er å svømme en times tid, motivasjonen består i å kakle som to fulle høns om alt vi har av sladder og ting som opptar oss. Vi er der som regel på tidspunkt da det er lite folk sånn at vi har god plass å boltre oss på også, så farten er ikke sånn eksepsjonelt stor. Men vi beveger nå på oss. Det er det viktige. Etter svømminga er det badstue som gjelder i alle fall for min del. Etter en time i vannet er jeg som regel litt mør og sliten og da er det veldig greit å sette seg i en kokvarm badstue og bare bli god og varm i hele kroppen. :-)

Jeg innbiller meg som sagt at det er god trening for hele kroppen å plaske litt rundt i vannet, men forhåpningene mine om å få en kropp som en gresk gud og å svømme like godt og raskt som en havmann er vel kanskje i overkant optimistiske vil jeg tro. Dog, som den evige optimisten jeg er nekter jeg å innse realitetene!


Et annet moment er jo at jeg egentlig har vannskrekk. Det har jeg vel hatt siden jeg ble introdusert for konseptet badebasseng i kombinasjon med konseptet svømmelæring. Men med tiden (og svømmebriller) har jeg lært meg å tolerere den. Så lenge jeg ikke får vann ufrivillig i trynet fungerer jeg helt fint. :-) Eksempel: før hata jeg å måtte svømme på rygg, men nå elsker jeg å bare ligge og flyte på rygg og slappe av.

Slenger helt på slutten inn et bilde jeg tok i går med min elskede iPhone. Jeg testa ut noe sånn ansiktsmaskeopplegg for første gang. Veldig sær følelse når gugga tørka inn i trynet mitt, men herregud så myk og glatt hud jeg fikk etterpå!


Jeg skal komme med et innlegg om mitt inntrykk av valgkampen også i løpet av uka, jeg må bare få med meg noen debatter til før jeg kan sette ord på det. Men uansett så håper jeg at flest mulig bruker stemmeretten sin. Og ikke minst; at færrest mulig stemmer KRF og FRP. Hutre-meg-tu om de skulle komme i regjeringsposisjon igjen! (Eller for FRP; for første gang)!

Nå skal jeg lage meg en god kopp te med honning. :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar