lørdag 29. august 2009

Skal det være et vask og et dask?

Jeg lurer på å skifte navn til Olga Vaskekjerring nå. I alle fall sånn periodevis... I dag har jeg nemlig hatt vaskedag (fast hver lørdag) og må si meg riktig så fornøyd med dagens heroiske innsats.

Her har man nemlig vaska grundig med skikkelig grønnsåpevann, rista tepper så skuldrene omtrent har gått ut av ledd og vaska 2-3 maskiner med klær. Nok nå? Neida... fant ut at det måtte jo ommøbleres litt også. Så jeg har på impuls ommøblert soverommet mitt nå.


Akkurat det der ommøbleringsgenet har jeg fått i arv fra Moderen. Hun er på samme måten som meg, etter 2-3 minutters betenkningstid er ommøblering tenkt igjennom, planlagt, vurdert og fattet vedtak om. Hun er vel litt roligere nå tror jeg, men stua er som regel ommøblert hver gang jeg er hjemme. Neste gang jeg skal ommøblere er det vel stua som skal til pers, men jeg er egentlig gått tom for gode alternativer her.

Til sommeren neste år skal jeg flytte ut av denne leiligheta og finne meg en ny en. Da satser jeg på en større leilighet med 2 soverom sånn at jeg kan få Moderen og Faderen på besøk. Etter da 4,5 år her i Tromsø er det på høy tid at jeg får de nordover!

Jeg har noen få, men enkle krav, til ny leilighet. De er som følger:

1. 2 soverom
2. Bad med fortrinnsvis badekar/dusj løsning
3. Fint kjøkken med mye skapplass - jeg har nok utstyr til å servere en bataljon!
4. Fin utsikt og en fornuftig husvert
5. Skal ikke koste så mye at jeg må trekke på gata for finansiering

Så får vi se etterhvert hva jeg finner og hva som er oppnåelig på kravlista mi. :-) Fordelen med å skulle flytte i tidsrommet mai/juni er at det dukker opp mange ledige leiligheter på den tiden. Da flytter jo mange studenter og andre ut, noe som gjør at det blir mulig for meg å finne mange fine alternativer.

Og nei, jeg har ikke brukt hele dagen på rydde, vaske, ommøblere prosjektet mitt. Før i dag var jeg på shopping og tok livet med ro etter å ha stått opp relativt seint på dagen. Så her er man effektive! Neste punkt på lista er film og pizzakveld hos ei venninne.

Eneste jeg nå trenger på mitt ekstremt ryddige og nymøblerte soverom er en mann! Noen som er interesserte? ;-)


Gjerne en slik en mann...! ;-) (reklamebilde snappa fra Gaysir.no)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar