onsdag 1. juli 2009

When the going gets tough, the gay goes screwing!

Interiørhomoen i meg fant på at det var på tide å utvide inventaret i huset litt. Så jeg har gått til innkjøp av noen søte små bord, sånn 3-i-1-løsning. Med på kjøpet fikk jeg lovnader om at dette var verdens letteste bord å montere og at det var gjort på ca. en halvtime. De som kjenner meg skjønner nok hvor dette går... det er nemlig en grunn til at jeg ikke har min egen verktøykasse. Jeg suger når det kommer til å montere møbler. Selv om jeg kommer fra en bondegård og burde ha et avklart forhold til verktøys, så sliter jeg.


For å bevise har jeg altså dokumentert monteringen. La oss begynne med pakka og bruksanvisninga. I mitt hode burde slike ting bare montert seg selv, eller helst vært ferdiglevert når man henter det. Men neida, det skal flatpakkes for alt i verden. Bruksanvisninga er full av kryptiske beskjeder i form av tegninger og bokstaver som henviser til litt av hvert. Kunne like godt vært en monteringsanvisning for en romstasjon for meg. Heldigvis ble jeg spart for morsom "kinakålengelsk" av typen "put screw in hole and screw, repeat until finish".


Etter 45 minutters helvete med skruing og lett bannskap kunne jeg konstantere at jeg hadde 3 bord rundt meg. Og en katt som hadde gått ut for å få fred, eventuelt le seg ihjel. Fornøyd som jeg var med skruinga prøvde jeg å legge på glassplatene. Problem: de passer jo ikke!


Den første konklusjonen min blir at NOE må være feil med enten den kryptiske bruksanvisninga, eller så er det feil med størrelsen på glassplatene, eller på selve bordrammene. Frenetisk feilsøking og mer bannskap fører til at jeg slukøret må innse at jeg har brukt feil bjelketing på feil bord * 3. Så etter å ha skrudd i nye 45 minutter får jeg bordene ferdige. Og da passer glassplatene også. Da er det bare å slenge de rundt omkring i huset.

Så nå har jeg (endelig) fått et ekstra nattbord, et møbel til på det ellers meget spartansk utstyrte badet mitt og det etterlengta hjørnebordet i sofakroken. Me happy! Og det tok bare 90 minutter.


Hvem sa at skrullehomoer ikke kan å montere møbler? ... Vi bruker bare litt lenger tid! :-) Eller som mamma sa til meg; det er en grunn til at du ikke har fått utlevert verktøykasse! Anatomi, patofysiologi og avanserte kirurgiske løsninger og tilnærminger har jeg derimot fullstendig innsikt i. Og det er kanskje like greit?

1 kommentar:

  1. Fine bord.
    Jeg vet ikke hvor flink jeg er med flatpakka ting, for Jakob skal alltid gjøre det sjøl. Jeg får ikke lov til å se på bruksanvisningen engang, i tilfelle jeg blir uenig med hvordan han gjør det.
    God ide å skrive når du oppdaterer (dato) på msn. Da blir jeg stadig påmint om at det er på tide å følge med! :)

    SvarSlett