søndag 7. juni 2009

Enya funker i fjæra!

I går tok jeg meg en liten tur ut siden det var så pent vær. Jeg tok litt bilder underveis som jeg legger ut her. Mest for å teste om bloggen min takler så mange bilder i ett innlegg, men også fordi jeg synest de ble brukbart pene. Jeg har endel venner som tar bilder som kan ta mye penere bilder enn meg, men får satse på at de ikke synes disse bildene er helt bak mål. Alle bildene er tatt med mobilen min, så kvaliteten er sikkert ikke allverdens. Jeg har altså en Sony Ericsson C905. Teksten til bildene kommer under selve bildet. 

Utsikten fra leiligheta mi. Jeg gikk bortover fjæra og forbi det neset som er der. For de lokalkjente: jeg gikk helt til flyplassen satte en stopper for meg.

En gammel brygge som er rett nedenfor her. Fra ene sida ser den helt hel ut, men den er egentlig helt forfalt. Men er pen å se på. Hadde den vært i brukbar stand kunne den nok funka som stupebrett. Et av de bildene jeg ble mest fornøyd med i alle fall.

Et gammelt naust/hytte som var overfor den forfalne brygga. Det var nok fint i sin tid, men er forfalt og gammelt nå. En komfyr sto der også og forfalt fra fordums dager.

Når jeg kom lenger bort fant jeg denne lille tidevannssjøen som var gjemt bak litt trær.

Jeg syns den ble veldig fin når jeg la på sepia-filter på dette bildet av tidevannssjøen. Det ble liksom litt mer stemning og over det hele da.

Nok et gammelt og forfalt naust. Jeg har ikke telt hvor mange slike jeg gikk forbi, men det var endel. Og innimellom de forfalte naustene var det mange pene hytter som tydeligvis tilhører fintfolk (les: millionærer) som ikke har overhold strandregelen om å være 100 meter fra sjøen.

Et utsiktsbilde nordover. Som du ser er det mye snø i fjella enda her nord selv om det skal være sommer og sånt noe nå. Likevel var det ca. 15 grader og behagelig ute.

Ved veis ende. Hit men ikke lenger... for der begynner flyplassen. Mange store, skumle gjerder som jeg tipper det ikke er smart å klatre over. Også ser du brua over til Kvaløya i bakgrunnen.

Det foregår endel veiarbeid også i området. Dette busstoppet vet jeg ikke helt hva jeg vil tro om. Skiltet tror jeg klarer å stå kun av sterk vilje og gammel vane. Er i alle fall ingen fundament igjen som skal holde på det.

Jeg hadde en veldig fin tur. Tok meg vel en 2-3 timers gåing i ekstremt daffetempo. Jeg hadde jo selvsagt musikk med meg. På øret hadde jeg Enya og albumet Amarantine. Tilfeldig valgt, men det passa perfekt. Jeg fikk lufta hjernecella, inhalert sjøluft og kost meg. 

Jeg har lyst på en fjelltur snart... det hadde vært fint. Noen som vil bli med meg?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar