søndag 16. juni 2013

Sommartider, hey hey, sommartider!!!

Nå som jeg har tatt sommerferie kan jeg jo benytte anledningen til å skrive litt på bloggen min. Akkurat nå sitter jeg av alle steder på toget fra Bergen til Oslo og koser meg. Dette er nemlig en reisemåte som jeg glatt kan leve med. Riktignok er det raskere å reise med fly, men jeg velger altså å reise med tog. Da slipper jeg å stresse så fælt, noe jeg alltid gjør når jeg skal ut å reise med fly. Også får jeg god tid til å bare sitte og lese bok, høre musikk og se på all naturen som suser forbi (når vi ikke er inne i en av tunnelene som er på Bergensbana). Også er det ganske redusert tilgang på nett her, men men... Noen ulemper må man vel regne med også. Eller så er det kanskje greit å ikke ha full nettilgang også av og til? Så får man mer tid til noe sånt som å se ut og studere verden. 

Akkurat nå er toget på vei opp i fjellheimen forbi Voss og ute regner det og skodda ligger og driver rundt fjelltoppene. Blir spennende å se om toget ender opp inne i skodda tilslutt. 

Jeg har selvsagt påkosta meg sånn NSB Komfort billett slik at jeg har tilgang på kaffe, te og strøm. For strøm må man jo ha selv om nettet ikke funker. Jeg skal jo både se film (Skyfall) og høre på masse musikk. 

På vei til toget svinga jeg innom Bit på Galleriet og kjøpte meg et par gode baguetter til niste, jeg stoler ikke på at NSB har så høy kvalitet på maten nemlig. Og siden dette er ferie så kan jeg vel like godt kose meg litt? :) Har også oppdaga det som nå er favorittkaffisjappa mi her i Bergen. Den ligger på Jernbanestasjonen og lager nyyyyydelig god kaffe. Noe annet ville jo vært en skam siden de bruker Friele som varemerke. Hyggelige og serviceinnstilling hadde de jo også. Så da er det i boks. 

Nå skal jeg altså til Oslo noen dager og KUN slappe av og ha ferie. Jeg tror det er..... 6 år(?) siden sist jeg var i Oslo for kun å feriere. Ellers har det alltid vært gjennomreise eller kurs eller lignende og da har det jo ikke vært tid til noe som helst - og i alle fall ikke tid til å møte venner og kjente i Tigerstaden. 

Har andre spennende ferieplaner også, men de skal jeg heller fortelle om litt senere. Suffice to say; jeg skal ha min egen lille "le Tour de France" snart. :) 

Nyt sommeren folkens! 

P.S: publisert et døgn etter at det er skrevet. Første dagen i Oslo gikk med til shopping og slikt. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar