torsdag 25. april 2013

En husmors drøm, et ferdig og nytt kjøkken!

Husmora i meg jubler og ikke så rent lite heller. :-) Kjøkkenet mitt er ferdig! På mandag hadde jeg et gammelt og slitt kjøkken som for lengst hadde sett sine glansdager. Det ble revet ut med makt og verktøy på mandag. I dag, torsdag, er alle de forskjellige håndverkerene ferdige med ALT og jeg kunne endelig begynne å vaske og sette ting på plass igjen. Og ikke minst lage middag! :)

Jakob klarte nok ikke å styre nysgjerrigheita si og kom på middagsbesøk. Eller... han laga pannekaker til meg mens jeg stekte noen laksestykker til pappa.

Jeg er helt imponert over dyktigheten og hurtigheten til alle som har vært inne på kjøkkenet mitt og jobba. Og ikke minst så har jeg unngått disse evinnelige problemene med at folk ikke dukker opp eller andre lignende problemer som jeg har hørt folk beklage seg over når de skal ha fagfolk inn om døra. Alle kom når de skulle og helt av seg selv. Det har i bunn og grunn gått på skinner alt sammen. :)

Her er bildene fra kjøkkenet nå som det er ferdig. Nå må jeg tilstå at det fremdeles skal legges noen meter med tapet osv, men det skal jeg få ordna etterhvert. Det skjer i alle fall ikke denne eller neste uke. :p Men det er ikke noe stort stress å ordne likevel.

Det som ellers er gjort på kjøkkenet er at det er lagt nytt - skikkelig - gulv som er fint og godt å gå og stå på.  Herlig herlig! Kjøkkenet er ferdig!

P.S. Disse svarte platene på veggen er det jeg som har skrudd på plass sammen med pappa. Så har gjort noen ting selv også! ;)






På oppvaskmaskina mi er det trafikklys! Rødt for når den jobber, grønt for når den er ferdig og synes det er ok at jeg åpner den. Litt kult! :)

Nevnte jeg at dette kjøkkenet ble akkurat slik jeg alltid har hatt lyst å ha kjøkkenet mitt? Også har jeg MASSE skapplass! :D Nå gleder jeg meg til helga, for da skal jeg åpne ei bedre flaske rødvin og kose meg masse!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar