torsdag 13. mai 2010

MGP-antrekk, del 3 (for han)


Det minker stadig på dagene til selveste kvelden finner sted! Så da er det vel på tide å skrive noe om hva vi mannefolka kan dra på oss på finalekvelden i MGP, eller... ESC som resten av Europa kaller det. ;-)


Jeg er selv i full jakt etter akseptabel klesbunad for anledninga. Det jeg ser etter er ei skjorte av noe slag som er litt mer spenst i enn disse vanlige skjortene som jeg har. Jeg vil helst ha noe som glinser litt... sølv eller gull kanskje sånn som guttehvalpen fra Sveits har dradd på seg? Det må være litt flashy og utstråle MGP-hore i alle fall. Vi gutta har faktisk lov til å dra på litt mer enn damene i en sånn sammenheng. ;-) Jeg håper bare jeg finner noe brukbart her eller så blir det shopping i Oslo.


Skal vi se på hva man har kledd opp mannfolk med på scena i MGP opp igjennom åra så er det alt fra gresk gud (bar brystkasse ja), til neddynga kleskostyme til det reneste sirkuskostymet. Ja, også noen sjørøvere, landsstrykere og diverse annet udefinerbart. Også har vi Jahn Teigen... men det velger vi å hoppe over. De spenstigste kostymene to mannfolk har hatt på seg på scena var det vel Queentastic som røska på seg. Desverre kom de ikke igjennom til den internasjonale finalen, til min ulidelige store skuffelse. Sjekk bare videoen nederst! Skjønt, jeg tror ikke at jeg og Jakob skal dra det langt på finalen. ;-) Eller hva Tamara?

På lørdag skal jeg, takk og lov, til frisørdama og friske opp sveisen litt. Nå om dagen er det så langt at jeg ser ut som jeg er pult sidelengs og høvla over i en viss fart. Så jeg trenger å klippe meg! Spørsmålet er hvor fresch frisyra mi blir bare... håper jeg får frisørdama til å tenke litt orginalt i alle fall! Og ikke minst; at jeg slipper å ende opp som gubben under her!


Herregud som jeg gleder meg! Flybillettene mine henger på kjøleskapet og blir glodd på opp til flere ganger for dagen nå... og Jakob og Tamara har billettene til selve showet! Neste bloggoppdatering avslører hvor vi skal sitte i arenaen! Da kommer det også mer om hvem som er mine favoritter i år.

3 kommentarer:

  1. Tror du ikke Jakob kler kjole, da???

    Vil det være helt greit hvis Jakob tar på seg hvit (avslørende) bukse og hvis halvåpen skjorte, slik som grekerne går med hvert år?
    Det tror jeg han ville kledd ganske godt.

    Jakob må også klippe seg før showet. I motsetning til deg så fører det lange håret hans bare ut til at han ser ut som en datanerd, som aldri har fått seg noe. (Nå satser jeg på at han ikke leser kommentarene i bloggen din....)

    Tenkte jeg skulle blogge antrekket mitt etter at jeg har kjøpt det, men burde jeg kanskje heller vente til den store dagen?

    SvarSlett
  2. Hmmm... har mine tvil om Jakob i kjole... då må han glattbarbere seg i alle fall både her og der. :p

    Bukse og skjorte i gresk stil hørest bra ut. :-)

    SvarSlett
  3. Nå har jeg snakket med Jakob, han falt for gullpaljetter... men da lurer jeg litt: hvor får man tak i sånt hen? Har jo ikke akkurat god tid nå...

    SvarSlett